Regulamin Sklepu Internetowego

Regulamin sklepu internetowego Onmetri.pl

Niniejszy Regulamin określa w szczególności:

  • podstawowe zasady korzystania ze Sklepu Internetowego;
  • najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach i obowiązkach Klienta oraz Sprzedawcy;
  • rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
  • zasady realizowania Zamówień;
  • tryb postępowania reklamacyjnego.

SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Postanowienia ogólne

  • 3 Wymagania techniczne
  • 4 Założenie Konta oraz korzystanie ze Sklepu Internetowego
    § 5 Składanie zamówień
    § 6 Ceny i metody płatności
    § 7 Dostawa Produktu
  • 8 Gwarancja i reklamacja
  • 9 Uprawnienie do odstąpienia dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców z uprawnieniami Konsumenta
  • 10 Newsletter
    § 11 Warunki gwarancji produktów marki Krohne
  • 12 Postanowienia końcowe

Załącznik nr 1: Polityka prywatności i plików „cookies”

Załączniki nr 2: Informacje dotyczące prawa odstąpienia od umowy

Załącznik nr 3:  Wzór formularza odstąpienia od umowy dla Konsumenta

  • 1. Definicje
  1. Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
  • Klient - osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zakupu w Sklepie Internetowym zgodnie z treścią Regulaminu oraz posiada Konto Klienta;
  • Sprzedawca - ………….. z o.o. z siedzibą w …………………. , ul. …………………………. , ………………………….. , wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w ………………… , …… Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: …………… , NIP: …………………, REGON: …………………., kapitał zakładowy w wysokości ……….. zł;
  • Konsument - Klient będący osobą fizyczną dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  • Przedsiębiorca - Klient będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalnością gospodarczą lub zawodową;
  • Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta- Klient będący osobą fizyczną, zawierający umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy sprzedaży wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, który korzysta z praw przysługujących Konsumentom na gruncie Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta;
  • Regulamin - niniejszy dokument;
  • Konto Klienta - oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym, uruchomiony na rzecz Klienta przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji, w którym gromadzone są dane Klienta, za pomocą którego może on dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego, w tym składać Zamówienia i śledzić ich status zgodnie z niniejszym Regulaminem;
  • Rejestracja- czynność faktyczna dokonana w sposób określony w Regulaminie, wymagana dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego;
  • Sklep internetowy - serwis internetowy dostępny pod adresem ………………………….. za pośrednictwem, którego Klient może uzyskać informacje o Produktach znajdujących się w jego ofercie, ich dostępności, cenie oraz umożliwiający składanie Zamówień;
  • Produkt - rzecz ruchoma prezentowana przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
  • Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę wybranych Produktów, a także zawierające dane Klienta konieczne dla zawarcia i wykonania umowy sprzedaży;
  • Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy;
  • Cena - określona w złotych polskich kwota brutto należna Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta, przy czym nie zawiera ona kosztów dostawy oraz innych wybranych przez Klienta usług dodatkowych;
  • Elektroniczny formularz zamówienia - udostępniana przez Sprzedawcę dla Klienta funkcjonalność Sklepu Internetowego umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Klienta Produktów, a także wprowadzenie danych i modyfikacji Zamówienia, w tym liczby Produktów, adresu dostawy, danych do faktury, formy płatności oraz sposobu dostawy;
  • Przewoźnik - każdy podmiot lub osoba dostarczająca zamówione przez Klienta Produkty;
  • Oferta - oferta na sprzedaż Produktu, przedstawiona przez Sprzedawcę za pośrednictwem wiadomości elektronicznej, przesłanej Klientowi na skutek skierowania przez niego zapytania ofertowego, złożonego za pośrednictwem przesłanej drogą elektroniczną wiadomości e-mail.
  1. Sprzedawca może wprowadzać definicje innych pojęć również bezpośrednio w treści Regulaminu.
  • 2. Postanowienia ogólne
  1. Sprzedawca informuje, że wszystkie zdjęcia prezentujące Produkty mają charakter poglądowy. Rzeczywisty wygląd, w tym w szczególności kolor oraz struktura materiału mogą odbiegać od prezentowanego na zdjęciach, bowiem mogą zależeć od ustawień monitora, nasycenia kolorów itp., za co Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
  2. Informacje o Produktach prezentowanych w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz ilości towarów w Sklepie internetowym w każdym momencie, wycofania, poszczególnych Produktów, wprowadzania nowych, przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju wyprzedaży i akcji promocyjnych.
  3. Wszystkie wymienione Produkty i nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych
    i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
  4. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej Sklepu, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydruk lub zapisanie na nośniku w każdym momencie przeglądania zawartości Sklepu Internetowego, przed, w trakcie oraz po złożeniu Zamówienia.
  5. Warunkiem skorzystania ze Sklepu internetowego jest uprzednie zapoznanie się z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  6. Kontakt ze Sprzedawcą: ........................ sp. z o.o., e-mail: ......................., tel.:..................... Sprzedawca informuje, że kontakt możliwy jest w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30. Wyżej wskazany e-mail stanowi elektroniczny punkt kontaktowy związany z Sklepem Internetowym przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim.
  7. Sklep Internetowy działa wyłączenie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i tylko w takim zakresie możliwa jest dostawa zamówionych Produktów.
  8. Sprzedawca może uzgodnić z Przedsiębiorcą indywidualne zasady składania i realizacji Zamówień. W przypadku gdy Sprzedawca nie wskazał inaczej, do zamówienia jakichkolwiek Produktów u Sprzedawcy, w tym w zarówno Zamówień składanych z wykorzystaniem Sklepu Internetowego, jak również wszelkich umów zawieranych ze Sprzedawcą zastosowanie mają zapisy niniejszego Regulaminu.

 

  • 3 Wymagania techniczne

Korzystanie oraz składanie Zamówień za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest możliwe za pośrednictwem sieci Internet pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:

  • przeglądarki internetowe w aktualnej wersji np.: Mozilla Firefox ,Google Chrome, Microsoft Edge, Safari;
  • dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF;
  • aktywne konto e-mail.
  • 4 Założenie Konta Klienta oraz korzystanie ze Sklepu Internetowego
  1. Do złożenia Zamówienia niezbędna jest posiadanie aktywnego Konta Klienta w Sklepie Internetowym. Ten sam Klient nie może posiadać więcej niż jednego Konta przypisanego do jednego adresu poczty elektronicznej.
  2. W celu założenia Konta Klienta należy wypełnić i zaakceptować formularz rejestracyjny, podając niezbędne i prawdziwe dane identyfikacyjne umożliwiające zawieranie umów, ich realizację oraz udzielić niezbędnych zgód do przetwarzania danych w tym zakresie, jak również zapoznać się z treścią Regulaminu.
  3. Rejestracja w Sklepie Internetowym, jak również korzystanie z jego funkcjonalności są nieodpłatne.
  4. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie rejestracji. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
  5. Klient, który dokonał rejestracji może usunąć Konto Klienta samodzielnie lub zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta. Powyższe nie dotyczy sytuacji, w których Sprzedawca jest w trakcie realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta. W takim przypadku, skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania przedmiotowego Zamówienia.
  6. Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do Konta Klienta w Sklepie Internetowym. W granicach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa odpowiedzialnym za wszelkie działania związane z posługiwaniem się loginem i hasłem do danego Konta w Sklepie internetowym jest Klient.
  7. Klient korzystając ze Sklepu Internetowego zobowiązany jest w szczególności do:
  8. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa m.in. propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
  9. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
  10. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
  11. nieprowadzenia działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
  12. Sprzedawca ma prawo do zawieszenia lub usunięcia Konta Klienta ze skutkiem natychmiastowym lub odroczonym, w szczególności w przypadku powzięcia wątpliwości co do poprawności czy kompletności podanych przez takiego Klienta danych, jak również w przypadku naruszenia przez takiego Klienta Regulaminu, przepisów obowiązującego prawa, zasad dobrych obyczajów oraz działań lub zaniechań Klienta wpływających negatywnie na dobre imię Sprzedawcy lub w inny sposób szkodzących Sprzedawcy.
  13. Klient ma prawo do modyfikacji w Koncie Klienta danych podanych przy rejestracji.
  14. Wszelkie i wyłączne prawa do treści umieszczanych w ramach Sklepu internetowego przez Sprzedawcę, w szczególności elementy graficzne, logotypy, nazwy, oprogramowanie podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom współpracującym ze Sprzedawcą. Klient jest uprawniony do korzystania z tych treści nieodpłatnie wyłącznie w zakresie niezbędnym do prawidłowego korzystania ze Sklepu internetowego.
  15. Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Sklepu internetowego lub ich elementów, w tym w szczególności zdjęć, materiałów wideo, opisów czy innych treści bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Sprzedawca może podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów swoich oraz podmiotów trzecich, w tym partnerów biznesowych oraz Klientów.
  16. Sprzedawca podejmuje wszelkie działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
  • 5. Składanie zamówień
  1. Sklep internetowy przyjmuje zamówienia przez 24 godziny na dobę przez cały rok z wyjątkiem przerw konserwacyjnych i technicznych. Zamówienia złożone poza dniami roboczymi rozpatrywane będą w kolejności ich złożenia w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym Zamówienie zostało złożone.  
  2. Sklep Internetowy wyświetla aktualną dostępność Produktów. W sytuacji, gdy nie ma ich na stanie, Klient może złożyć zapytanie odrębną wiadomością e-mail na adres wskazany w § 2 ust. 6.
  3. Zakupu dokonuje się poprzez wypełnienie Elektronicznego formularza zamówienia dostępnego w Sklepie Internetowym. Wybrany do kupienia Produkt lub Produkty należy dodać do koszyka.
  4. Elektroniczny formularz zamówienia określa m.in. jakie Produkty, po jakiej cenie i w jakich ilościach Klient chce zamówić do wskazanej przez siebie lokalizacji, podejmując odpowiednie kroki techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
  5. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie Zamówienia będzie zawierać informacje: dane identyfikujące Klienta, przedmiot Zamówienia, jednostkowa i łączna cena zamawianych Produktów, koszty dostawy oraz inne kosztów jeżeli takie wystąpią, wybrana metoda płatności oraz wybrana lokalizacja dostawy.
  6. W celu złożenia Zamówienia konieczne jest podanie w Elektronicznym formularzu zamówienia danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz dokonanie akceptacji treści Regulaminu. Wysłanie Zamówienia poprzez naciśnięcie ikony "Zamawiam" stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia umowy sprzedaży zawartej na odległość, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu. Po złożeniu zamówienia Klient nie ma możliwości modyfikacji oraz odwołania Zamówienia, z wyjątkiem prawa do odstąpienia od umowy przysługującego Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta.
  7. Umowę sprzedaży na odległość traktuje się jako zawartą w chwili przyjęcia przez Sprzedawca Elektronicznego formularza zamówienia, czego potwierdzeniem jest wyświetlenie Klientowi komunikatu potwierdzającego przyjęcie Zamówienia i podanie jego numeru.
  8. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość anulowania Zamówienia w przypadku braku na stanie magazynu Produktu lub innych okoliczności uniemożlwiających realizację Zamówienia w terminie do 30 dni od momentu potwierdzenia złożenia Zamówienia. W takiej sytuacji Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi płatność (nie później niż w terminie 14 dni roboczych) oraz skoryguje wystawioną fakturę VAT. Anulowanie może dotyczyć całości lub części złożonego przez Klienta Zamówienia.
  9. Sprzedawca jest uprawniony do anulowania Zamówienia w przypadku braku otrzymania płatności, gdy transakcji nie udało się zautoryzować w systemie płatniczym lub we wskazanym terminie nie zostanie uiszczony przelew w należytej wysokości. Z powyższego uprawnienie do odstąpienia od umowy Sprzedawca może skorzystać w terminie do 60 dni roboczych od upływu terminu płatności.
  10. Sprzedawca ma możliwość anulowania Zamówienia w sytuacji powzięcia wątpliwości co do prawidłowości danych Klienta wskazanych na fakturze, w szczególności dotyczących jego danych identyfikacyjnych.
  11. Klient otrzymuje na adres e-mail wskazany przy rejestracji Konta Klienta podsumowanie Zamówienia oraz treść warunków zawartej umowy.
  12. Czas realizacji Zamówienia rozumiany jako czas przekazania Produktu do Przewoźnika wynosi od 1 do 30 dni roboczych, licząc od dnia zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy albo dnia potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcy przy płatności z odroczonym terminem.
  • 6. Ceny i metody płatności
  1. Klient może wybrać jeden ze sposobów płatności aktualnie dostępnych w Sklepie internetowym, które są widoczne na jego stronie internetowej.
  2. Wyboru sposobu płatności za Produkt dokonuje się w momencie składania Zamówienia na Elektronicznym formularzu zamówienia.
  3. Realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  4. Sprzedaż jest dokumentowana przez wystawienie faktury VAT na dane Klienta wskazane w Koncie Klienta.
  5. Klient wyraża zgodę na dostarczanie mu faktur VAT oraz korekt w formie elektronicznej, na przypisany do Konta Klienta adres e-mail.
  6. Ceny podane w Sklepie internetowym mogą ulec zmianie. Zmiana cen nie dotyczy Zamówień złożonych przez Klienta przed opublikowaną zmianą i będących w trakcie realizacji.
  7. Ostateczną Ceną wiążącą strony jest Cena Produktu zawarta w podsumowaniu Zamówienia.
  8. W razie opóźnienia z zapłatą ceny, Sprzedawcy należą się odsetki za czas opóźnienia, chociażby Sprzedawca nie poniósł żadnej szkody i opóźnienie było następstwem okoliczności, za które Klient nie ponosi odpowiedzialności. Sprzedawca w stosunku do Klientów, którzy są Przedsiębiorcami ma prawo naliczać odsetki za opóźnienie w transakcjach handlowych.
  • 7. Dostawa Produktu
    1. Dostawa Produktu jest odpłatna, a wysokość końcowych kosztów może zależeć od wybranego przez Klienta Produktu oraz miejsca i sposobu dostawy.
    2. Dostawa Produktu jest ograniczona do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
    3. Na Elektronicznym formularzu zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy z aktualnie dostępnych na stronie internetowej Sklepu sposobów dostawy.
    4. Czas dostawy jest zależny od wybranego sposobu, miejsca dostarczenia Produktu oraz od wybranego Przewoźnika.
    5. Zamówienie składające się z Produktów o różnym czasie realizacji jest wysyłane po skompletowaniu całości zamówienia, tj. po upływie najdłuższego z podanych czasów oczekiwania na Produkt.
    6. W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru Produktów przez Klienta, czego efektem będzie ich zwrot do Sprzedawcy, Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie Klientowi oświadczenia w postaci wiadomości e-mail.
    7. W sytuacji wskazanej w ust. 6, Sprzedawca obciąża Klienta kosztami zwrotu Zamówienia w wysokości odpowiadającej kosztom pierwotnej dostawy określonej w potwierdzeniu Zamówienia. Sprzedawca w takiej sytuacji zobowiązany jest zwrócić Klientowi otrzymaną płatność za zakupiony przez niego Produkt w terminie 14 dni roboczych od dnia zwrotu, pomniejszoną o koszty zwrotu wskazane w ust. 6, na potrącenie których Klient wyraża zgodę.
    8. W momencie odbioru przesyłki Klient zobowiązany jest do sprawdzenia stanu Produktu i jego zgodności z Zamówieniem w obecności przedstawiciela Przewoźnika. W przypadku uszkodzenia Produktu lub braku wskazanego w zamówieniu Produktu, należy w obecności przedstawiciela Przewoźnika sporządzić protokół reklamacyjny zawierający opis wszystkich dostrzeżonych niezgodności co do stanu Produktów.
    9. Przyjmuje się, że osoba odbierająca Produkty w imieniu Klienta będącego Przedsiębiorcą jest osobą upoważnioną przez niego do dokonania odbioru dostawy.
    10. Z chwilą wydania Produktu Przewoźnikowi na Przedsiębiorcę przechodzą niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu, a Sprzedawca w stosunku do Przedsiębiorców nie ponosi odpowiedzialności za działania Przewoźnika. Z chwilą zaś odbioru dostawy przez Klienta Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta przechodzi prawo własności Produktu oraz wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem Produktu, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia.
    11. Zdarzenia niedające się przewidzieć uprawniają Sprzedawcę do odroczenia dostawy o czas trwania przeszkody oraz odpowiedni dodatkowy czas. Zdarzania niedające się przewidzieć to zdarzenia, których przy zachowaniu należytej staranności nie można uniknąć takie jak: wojna, strajki, brak dostaw materiałów niezawiniony przez Sprzedawcę, katastrofy naturalne, epidemie, pandemie, akty prawne ograniczające dostawę i inne działania siły wyższej, przez które wykonanie umowy w uzgodnionym terminie jest zagrożone, znacznie utrudnione lub niemożliwe. Jeżeli na skutek zdarzenia niedającego się przewidzieć termin dostawy jest odroczony o okres przekraczający 3 miesiące, Klient ma prawo odstąpić od umowy. Klient nie może odmówić dostaw częściowych lub świadczeń częściowych. Za niemożność świadczenia uważa się również skutki wywołane przez epidemię Covid-19, jak również innej choroby/zagrożenia biologicznego polegające na m.in. zamknięciu granic, wydaniu aktów państwowych ograniczających lub zakazujących prowadzenia określonej działalności/aktywności gospodarczej, przemieszczania się, zamknięciu lub ograniczeniu funkcjonowania zakładów produkcji, środków transportu.
    12. W przypadku opóźnienia dostawy lub świadczenia roszczenia odszkodowawcze Klienta są wykluczone z wyjątkiem opóźnienia wynikłego z winy umyślnej.
    13. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.
    14. Sprzedawca oraz Producent nie ponoszą odpowiedzialności w przypadku przechowywania, transportu lub stosowania Produktu przez Klienta niezgodnie z informacjami zawartymi w opisie Produktu, etykietach, jego instrukcji czy niezgodnie z jego przeznaczeniem czy specyfiką.
  • 8 Gwarancja i reklamacja
  1. Produkty w Sklepie internetowym mogą być objęte gwarancją udzieloną przez Producenta. Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Produkty. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej lub w zapisach niniejszego Regulaminu.
  2. W przypadku produktu, na który producent lub dystrybutor udzielił gwarancji, Klient może reklamować produkt posiadający wady korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji. W tym wypadku Klient reklamuje produkt bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji). Sprzedawca może być tylko pośrednikiem przekazującym reklamację.
  3. W przypadku Umów zawieranych z Przedsiębiorcami odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy zostaje wyłączona.
  4. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może przy niezgodności towaru z Umową skorzystać z uprawnień do wymiany lub naprawy Produktu na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy z dnia 30.05.2014 r. o Prawach Konsumenta. Zgłoszenie reklamacji w tym zakresie będzie następowało przez wysłanie wiadomości e-mail na adres wskazany w § 2 ust. 6. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane zgłaszającego, adres do korespondencji/adres e-mail, numer telefonu oraz przedmiot i przyczynę reklamacji. Reklamacja będzie rozpatrywana w ciągu 14 dni od daty jej wpłynięcia.
  5. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamacje w związku z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w § 2 ust. 6. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć swój Login oraz opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej Klienta podany w zgłoszeniu reklamacji.

 

  • 9

 Uprawnienie do odstąpienia dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców z uprawnieniami Konsumenta

  1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może w terminie 14 dni odstąpić od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
  2. Sprzedawca zweryfikuje uprawnienie do złożenia przez Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Weryfikacja odbywa się poprzez sprawdzenie czy zawarta umowa nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego.
    W szczególności weryfikacja odbywa się poprzez analizę kodów PKD wskazanych
    w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.
  3. W przypadku uznania, że dokonany przez osobę wskazaną w ust. 2 w Sklepie Internetowym zakup Produktu miał charakter zawodowy - Sprzedawca niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 7 dni roboczych od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu - informuje składającego oświadczenie, iż w związku z zawodowym charakterem dokonanego zakupu nie mu przysługuje prawo do odstąpienia, a zatem złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy - nie wywołuje skutków prawnych. Jeżeli wraz oświadczeniem o odstąpieniu od umowy dokonano fizycznego zwrotu Produktu - Produkt ten zostanie odesłany na koszt osoby składającej oświadczenie i na dane adresowe uprzednio podane w Zamówieniu. Odpowiedź Sprzedawcy zostanie udzielona przy użyciu korespondencji e-mail na adres wskazany w Koncie Klienta.
  4. Oświadczenie Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta musi jednoznacznie wyrażać jego wolę odstąpienia od umowy, w szczególności ww. osoby mogą odstąpić od umowy wykorzystując formularz odstąpienia od umowy, będący Załącznikiem nr 3 wysyłając go na adres siedziby Sprzedawcy lub na adres e-mail wskazany w § 2 ust. 6.
  5. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi drogą e-mailową otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  6. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą skorzystania z przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  7. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  8. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia dostawy Produktu do Klienta - Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
  9. Informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy - Załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu oraz formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy - Załącznik Nr 3 do niniejszego Regulaminu są przekazywane Klientowi w formie elektronicznej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  10. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 20.05.2014 r. Prawa konsumenta.
  11. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  12. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą korzystającym z uprawnień Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  • 10 Newsletter
    1. Klient może otrzymywać od Sprzedawcy informacje o charakterze handlowym (według swojego wyboru) o nowych Produktach w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej i numer telefonu w formie komunikatów SMS (Usługa Newsletter).
    2. Zapis do Newslettera jest dobrowolny.
    3. Usługa Newslettera jest nieodpłatna.
    4. W celu zapisu do Newslettera należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej i/lub numer telefonu lub aktywować odpowiednie pole w Sklepie internetowym, w tym w szczególności w formularzu rejestracyjnym lub formularzu zamówienia.
    5. Newsletter może być przesyłany do Klienta – według jego wyboru w formie Newslettera SMS lub e-mail. W przypadku wyboru opcji Newslettera SMS – wiadomości są przesyłane za pośrednictwem urządzeń telekomunikacyjnych obsługujących odbiór komunikatów SMS, na podany przez Klienta numer telefonu.
    6. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie Newslettera przez wpisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości informacji elektronicznej wysyłanej w ramach usługi Newsletter.
    7. Umowa o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail lub numeru telefonu z subskrypcji Newslettera.
    8. Treści przesyłane w ramach Newslettera nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
    9. W kwestiach pytań, czy innych wątpliwości, problemów związanych z Newsletterem, możliwy jest kontakt ze Sprzedawcą w formie elektronicznej na adres wskazany w § 2 ust. 6.
  • 11

Warunki gwarancji produktów marki Krohne

  1. Gwarancji udziela Krohne Polska z siedzibą w Gdańsku, KRS149631, zwana dalej Gwarantem.
  1. W przypadku obrotu profesjonalnego, Gwarant wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  2. Ochronie gwarancyjnej podlegają tylko kompletne rzeczy, z niezniszczonymi tabliczkami znamionowymi, nienoszące śladów samodzielnie podejmowanych przez Klienta napraw lub modyfikacji.
  3. Gwarant gwarantuje, że przy normalnym użytkowaniu i serwisowaniu jego Produkty będą działały zgodnie z obowiązującymi specyfikacjami Produktu, pod warunkiem, że dostarczone Produkty zostaną zainstalowane i będą działały zgodnie z załączonymi instrukcjami montażu. Klient będzie jednak wyłącznie odpowiedzialny za ustalenie, czy dostarczone Produkty nadają się do użytku przez Klienta. Klient powinien sprawdzić Produkty z należytą starannością niezwłocznie po ich otrzymaniu; stwierdzone wady powinny zostać zgłoszone Gwarantowi w terminie 2 tygodni na piśmie pod rygorem utraty uprawnień wynikających z gwarancji. Wady, które nie są oczywiste, należy zgłosić Gwarantowi na piśmie w terminie 2 tygodni od ich stwierdzenia.
  4. W przypadku uzasadnionego niezwłocznego zgłoszenia wad, gwarancja obejmuje, według wyboru Gwaranta, naprawę produktu (usunięcie wad) lub wymianę wadliwych części (dostawa zamienna). Gwarant usunie wadę/usterkę na swój koszt zgodnie z warunkami udzielonej gwarancji w terminie ustalonym z Klientem uwzględniającym techniczne możliwości usunięcia wady/usterki. Miejscem usunięcia wady/usterki jest warsztat Gwaranta lub inne ustalone przez niego miejsce na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Reklamacje należy zgłaszać za pośrednictwem znajdujący się na stronie internetowej formularza zgłoszenia reklamacyjnego: https://pl.krohne.com/pl/uslugi
  6. Podstawą do przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji jest prawidłowe wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego.
  7. Zgłoszenia należy dokonać niezwłocznie po ujawnieniu wady. Zgłoszenie wady musi nastąpić w okresie gwarancji.
  8. Po stronie Klienta należy zdemontowanie oraz dostarczenie do Gwaranta Produktu zgodnie z jego wskazówkami co do wysyłki, oczyszczenia oraz zabezpieczania Produktu. Po wykonaniu naprawy Klient zobowiązany jest do odbioru Produktu.
  9. Roszczenia z tytułu wad nie przysługują w szczególności w razie:
  10. nieznacznych odstępstw od uzgodnionych właściwości,
  11. nieznacznie pogorszonej użyteczności,
  12. szkód wynikających z niewłaściwego lub niedbałego obchodzenia się z Produktem,
  13. szkód wynikających ze szczególnych wpływów zewnętrznych, których nie założono w umowie,
  14. zmian dokonanych przez Reklamującego lub osoby trzecie oraz wszelkich wynikających z tego skutków,
  15. czynności, które zgodnie z instrukcją obsługi powinny być wykonane przez Klienta lub na jego koszt, takie jak np. instalacja i podłączenie, konserwacja, regulacja Produktu oraz wymiana akcesoriów podlegających okresowym wymianom;
  16. ubytków powstających podczas eksploatacji;
  17. uszkodzeń mechanicznych powstałych z winy Klienta lub osób działających w jego imieniu, wynikające z nieprawidłowego użytkowania lub przechowywania;
  18. uszkodzeń powstałych na skutek wcześniej zaistniałej i nieusuniętej usterki;
  19. uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych spowodowane siłami i czynnikami zewnętrznymi;
  20. uszkodzeń będących wynikiem nieprawidłowego składowania Produktu.
  21. Klient traci uprawnienia z tytułu Gwarancji, jeśli, nie zbadał rzeczy w czasie w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju (np. podczas odbioru osobistego lub bezpośrednio po dostawie przez spedycję) i nie zawiadomił niezwłocznie Gwaranta o wadzie (lub spisał z spedytorem protokół szkody).
  22. Jeżeli w czasie naprawy gwarancyjnej wskazana usterka nie zostanie stwierdzona (wykryta), lub wada nie jest objęta Gwarancją, Reklamujący zostanie obciążony wszystkimi kosztami poniesionymi przez Gwaranta w związku z realizacją gwarancji.
  23. Termin gwarancji nie wydłuża się o czas, w ciągu, którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją, uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać. Podobnie w przypadku wymiany rzeczy na nową – okres gwarancji nie ulega wydłużeniu.
  24. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za straty finansowe lub inne następstwa cywilnoprawne spowodowane wystąpieniem wady w reklamowanym Produkcie. W szczególności dotyczy to: utraty obrotu, zysku, możliwych korzyści itp.
  25. W obrocie z konsumentami gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

 

  • 12 Postanowienia końcowe
  1. Załączniki do niniejszego Regulaminu stanowią jego integralną część.
  2. Niniejszy Regulamin może ulec zmianie. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Klientów, a w szczególności pozostaną bez wpływu na potwierdzone przez Sprzedawcę Zamówienia, które zostaną zrealizowane na zasadach dotychczasowych. W przypadku zmian Regulaminu termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy w zakresie Konta Klienta.
  3. W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Sprzedawcę oraz Klienta.
  4. Umowa sprzedaży Produktów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
  5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego lub przepisów innych aktów prawnych mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania Sklepu internetowego.
  6. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez ………… Sp. z o.o. w ramach ……………. będą rozstrzygane przez właściwe dla Sprzedawcy miejscowo sądy powszechne z wyjątkiem Konsumentów oraz Przedsiębiorców z uprawnieniami Konsumenta, którzy mogą wytoczyć powództwo przed sądem właściwym dla miejsca zamieszkania lub siedziby.
  7. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/. Możliwe jest również skorzystanie z unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
  8. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.

Załącznik nr 1 Polityka prywatności i pliki ,,cookies”

 

  • 1 Klauzula informacyjna
  1. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca ………….. sp. z o.o. z siedzibą w …………………. , ul. …………………………. , ………………………….. , wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w ………………… , …… Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: …………… , NIP: …………………, REGON: …………………., kapitał zakładowy w wysokości ……….. zł;
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne i konieczne do zawarcia oraz wykonania umowy w ramach Sklepu internetowego, co stanowi cel przetwarzania danych osobowych w tym zakresie. Podanie danych osobowych jest również niezbędne do założenia Konta Klienta w Sklepie interetowym (art. 6 ust. 1 ppkt b) RODO.
  3. Jeżeli Pan/Pani nawiązuję z Administratorem kontakt w innych celach, niż zainteresowanie Produktami Sklepu internetowego, to podstawą przetwarzania danych w tym przypadku jest Pana/Pani zgoda wynikająca i wyrażająca się przez chęć nawiązania kontaktu.
  4. Jeżeli Pana/Pani wyraził/a dobrowolną zgodę na przesyłanie informacji marketingowych pocztą elektroniczną, telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości sms, to są one są przetwarzane z zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt a) RODO w celu marketingowym.
  5. W każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do wycofania zgody na przesyłanie informacji marketingowych. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed cofnięciem.
  6. Administrator danych archiwizuje korespondencje w celu obrony swoich praw lub dochodzenia ewentualnych roszczeń co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora. Administrator przetwarza również dane w celu wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorach m.in. z art. 74 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
  7. Odbiorcami danych osobowych są osoby współpracujące z Administratorem m.in. biuro księgowe, podmioty zajmujące się obsługą informatyczną, sądy oraz inne instytucje, osoby trzecie do których przy wykonywaniu umowy będzie zwracał się Administrator.
  8. Okres przechowywania trwa do wygaśnięcia roszczeń lub przez czas wskazany prawem.
  9. Przysługuje Panu/Pani prawo do dostępu do swoich danych, sprostowania (poprawiania) swoich danych, ograniczenia przetwarzania i usunięcia danych, prawo do przenoszenia danych do innego administratora oraz do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jak również prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/Pani danych w celach w uzasadnionych interesów Administratora ze względu na Pana/Pani szczególną sytuację, którą należy wykazać, aby Administrator mógł się odnieść do żądania.
  10. Przewarzanie danych osobowych ze względu na stosowanie u Administratora nowoczesnych technologii w komunikacji może być przekazywane do państw spoza Unii Europejskiej, odbywa się to z zastosowaniem stosownych zabezpieczeń.
  11. Jeżeli ma Pan/Pani jakiekolwiek pytania, Administrator prosi o kontakt e-mailowy:

.......................

  • 2 Pliki cookies
  1. Pliki „cookies” – ( tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika, są zapisywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzin witryny (lub aktualizowane – w przypadku odwiedzin ponownych/kolejnych).
  2. Ma to na celu realizację dostarczanych usług i informacji, usprawnienie działania witryny oraz gromadzenie informacji statystycznych, jak również dostosowanie i optymalizację zawartości wyświetlanych  stron internetowych w stosunku do preferencji użytkownika.
  3. Administrator stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klientów ze strony internetowej Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie strony internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów
  4. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  5. a) „niezbędne” pliki cookies umożliwiające korzystanie z usług i funkcjonowania Administratora
  6. b) „zabezpieczające” pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa;
  7. c) „wydajnościowe” pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Administratora;
  8. d) „funkcjonalne” pliki cookies umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień;
  9. e) „reklamowe” pliki cookies umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  10. W przypadku wyrażenia zgody na używanie plików cookies będą one zapisane w przeglądarce internetowej.
  11. Istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczących zapisywania plików cookies. Można także całkowicie wyłączyć pliki cookies na niniejszej witrynie korzystając z takiej opcji w przeglądarce internetowej.
  12. Wyłączenie lub blokada obsługi cookies może spowodować nieprawidłowe lub ograniczenie działania strony internetowej Sklepu.
  13. Jeśli przeglądarka internetowa akceptuje obsługę cookies, oznacza to wyrażenie zgody na stosowanie cookies przez stronę internetową Sklepu.
  14. Administrator, dbając o najwyższą jakość usług korzysta również z usług podmiotów trzecich, które wykorzystują pliki cookies. Lista tych podmiotów jest zmienna, jednak wśród nich są:

Google AdWords – narzędzie remarketingowego firmy Google LCC, które pozwala na wyświetlanie spersonalizowanych reklam Serwisu (więcej informacji: https://policies.google.com/technologies/ads?hl=pl)

Google Analytics – narzędzie zbierającego informacje na temat odwiedzin Serwisu, wyświetlonych podstron i czasu, jaki Użytkownik spędził w Serwisie (więcej informacji: google.com/analytics/learn/privacy.html)

  1. Używanie ww. technologii odbywa się na zanonimizowanych danych m.in.: przedział wiekowy, zainteresowania, lokalizacja. Nie są zestawiane z danymi osobowymi i nie pozwalają Administratorowi na identyfikację.
  2. Ważne, że z poziomu przeglądarki internetowej można zarządzać ustawieniami, tak aby otrzymywać określone treści. Nadto możesz korzystać z trybu incognito lub też instalować dodatkowe wtyczki dbające o prywatność.
  3. Korzystanie ze strony wiąże się z przesłaniem zapytań, które są zapisywane w logach serwera. Służą celom technicznym. Nie są powiązane z danymi umożliwiającym identyfikacje.
  4. Administrator może osadzać na Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych stron internetowych zewnętrznych podmiotów. Wspomniane podmioty trzecie mogą zapisywać pewne dane o odtworzeniach treści jakich dokonał Użytkownik. Każdorazowo należy zapoznać się z polityką prywatności poszczególnych dostawców usług i narzędzi zewnętrznych.
  • 3 Postanowienia końcowe

W niniejszym dokumencie mogą nastąpić zmiany, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój strony internetowej i Sklepu. Wszelkie zmiany będą komunikowane niezwłocznie w sposób widoczny i zrozumiały. 

Załącznik 2 - Informacja dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy 

  1. Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje - Konsumentowi. Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje również osobie prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu
    o charakterze niezawodowym, tzn. wynikającym w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  2. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, a w przypadku umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki – w terminie 30 dni.
  3. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.
  4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Sprzedawcę Sprzedawca ………….. z o.o. z siedzibą w …………………. , ul. …………………………. , ………………………….. , wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w ………………… , …… Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: …………… , NIP: …………………, REGON: …………………., kapitał zakładowy w wysokości ……….. zł; o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
  5. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy załączonego do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  6. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  7. Skutki odstąpienia od umowy - W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Proszę odesłać towar na adres: .............................., w przypadku, gdy ma to zastosowanie, osoby upoważnionej przez Państwa do odbioru towaru], niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo towar przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru
  9. Ze względu na wagę i gabaryty Towaru, w przypadku odstąpienia od umowy - odesłanie Towaru może wiązać się z wyższymi kosztami niż zwykła przesyłka pocztą. W przypadku chęci skorzystania z usług firm kurierskich konieczne może się okazać nadanie przesyłki na palecie, która jest droższa niż zwykła przesyłka pocztowa.

Załącznik 3 - Wzór formularza odstąpienia od umowy

Miejscowość, data

………………………………………

………………………………………

………………………………………

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

Adres konsumenta(-ów)

 

…………… Spółka z o.o.

  1. ……………………….

……………………….

e-mail: …………………….

 Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

lub poza lokalem przedsiębiorstwa

Ja/My (*)………………….……………niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……

umowy dostawy następujących rzeczy(*) ……………………………………………………..

umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej usługi(*)……………………………………………………………………..……………………

 

Data zawarcia umowy (*)/odbioru2(*)………………………………………..……………….

 

……………………………………

                                                                                              Data, Podpis konsumenta(-ów)

(*) Niepotrzebne skreślić